Tatueringsdags igen

Om några timmar går tåget ner mot Karlskrona där det äntligen är tatueringsdags igen. Fan som man har längtat! Längtar dock inte så mycket efter smärtan utan mer efter resultatet. Är så taggad så jag knappt vet om jag kommer lyckas somna, men ska ge det ett försök nu i alla fall.

Bilden är för övrigt från Majja och Martins bröllop.

Käpprätt åt helvete

Det där med att man skulle ha en lugn hemmakväll igår gick käpprätt åt helvete. Efter dopet av Jonathans kusinbarn åkte vi hem, glodde lite på fotboll och käkade tacos. Därefter hamnade vi hemma hos Matilda där det slank ner någon drink och sen lyckades de övertala oss att följa med ut. Idag mår man inte så bra, är så jävla tung i huvudet och kroppen känns som spagetti. Efter nästa helg ska jag inte dricka alkohol förrän vi ska ner till Malmö och Köpenhamn om några veckor. Fy fan alltså.

Om en liten stund ska vi hem till mor och far på söndagsmiddag, skönt att slippa laga mat själv när man mår som man gör.

Sommaren

Fan vad jag redan saknar sommaren och Barcelona! Förstår inte hur man ska stå ut vintern, måste verkligen ta en tur på stan och försöka hitta varma kläder så man är någorlunda redo.

Förhoppningsvis så blir det en resa till Mexico och Kuba alternativt Bahamas i vår, vi tänkte gå ner till någon resebyrå och kolla upp allt det där någon dag. Då har man ju något att se fram emot i alla fall.

På tal om något helt annat.. Jobbade stängning igår och är helt förstörd idag. Dock gick tiden sjukt fort igår så jag hoppas det blir likadant idag  när jag kör stängning igen. Om inte annat så är det väl bara att försöka stå ut för sen är jag ledig i en hel vecka, fy fan så skönt. Funderar i och för sig på att ta ett pass nästa vecka men det kan man ju också stå ut i så fall.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning innan det är dags att laga mat och sen bege sig till jobbet.

Kortaste jobbpasset

Försöker verkligen jobba så mycket det bara går nu så man kan börja spara till resan vi funderar på att göra i vår. Idag jobbar jag världens kortaste och kanske onödigaste pass från 11.30-14.00, men det lär ju gå fort om inte annat. Helst hade jag velat stanna hemma helt idag, men blir ju så när mannen väljer att stanna hemma, vill man ju själv också göra det.

Men det är väl bara att stå ut denna veckan också sen är jag ju ledig tre helger i rad, vilket ska bli sjukt skönt.

Sidobord

Det är mycket som snurrar runt i huvudet just nu, allt från inredning till resor och allt annat tänkbart.
När det kommer till inredningen så är det fortfarande vardagsrummet jag helst vill få klart först. Och på inköpslistan står bland annat ett sidobord. Jag har varit lite inne på att ha en alternativt två äppellådor som sidobord men nu har vi hittat bordet på första bilden som vi är lite sugna på att ha istället, är lite osäkra på färgen på träskivan bara. Det andra bordet har lite mörkare träskiva men där är benet inte lika snyggt, så om det blir något av dom blir det nog ändå det första. Äppellådorna ligger mig dock varmt om hjärtat så vi får väl ta oss en funderare innan vi köper något.

Borden hittar ni på MY HOME. My way.

Tatuering & jobb

Kan inte riktigt fatta att det bara är lite mer än en vecka tills det är dags att tatueras igen, är så pepp. Ovan ser ni en liten inspobild till vad som komma skall.

På tal om något helt annat.. Har hittat ett jobb som jag så gärna hade velat ha, ska söka det direkt när jag kommer hem från jobbet som jag är på nu. Hade varit perfekt om man kunde kombinera jobben. Men nu måste jag göra mig redo för att stämpla in, jobbar 9-15 idag.

Utbildning

Ska strax bege mig mot bussen för att åka och jobba ett 3-timmars pass men har en liten stund till på mig innan det är dags, så just nu sitter jag och försöker komma fram till vilken utbildning jag så småningom ska gå. Polis och sjuksköterska har jag haft i åtanke väldigt länge men har börjat bli lite sugen på ungdoms- och missbruksvård nu också. Min tanke är i alla fall att försöka börja plugga om ungefär ett år. Skulle det bli sjuksköterskeprogrammet så har jag tänkt vidareutbilda mig till ambulanssjuksköterska. Om jag ska söka till polis måste jag verkligen ta tag i körkortet och ha det fixat till i vår samt läsa till historia. Samma sak med sjuksköterskeprogrammet, fast då är det naturkunskap b som måste fixas. Men som vanligt har jag beslutsångest deluxe, tycker det är så svårt att veta vad man vill göra. Har i alla fall ett litet tag till på mig att bestämma mig.

Jobb

Hade sett fram emot en sovmorgon och ledig dag idag men som vanligt blir man inringd för jobb, så det blev varken sovmorgon eller ledigt för min del idag. Som tur är så är det ett kort pass, så det ska man väl stå ut. Jobbar både imorgon och lördag sen ledig en dag innan det blir 5 dagars jobb igen. Veckan efter det verkar det som att jag kommer vara ledig hela veckan vilket kommer bli sjukt gött, ska ju dessutom tatuera mig då så känns bra att få vara hemma första dagarna efter det. Och efter det är det dags för skift så lite ledighet tackar man ju inte nej till.

Förkylningen sitter för övrigt fortfarande i, har mått så dåligt de senaste dagarna men ändå envisats med att jobba. Idag känns det i alla fall lite bättre i skallen, känner mig inte lika tung i huvudet så det verkar ju vara på väg åt rätt håll.

Förkyld

Och där kom förkylningen jag känt varit på väg hela veckan. Vaknade med ont i halsen och en täppt näsa idag, hoppas verkligen att det går över fort för jag har inte tid att vara sjuk nu. Jag brukar ju dock inte ha den turen, när jag väl blir förkyld brukar det sitta i rätt länge men hoppas kan man ju alltid göra. Skönt att man är ledig idag i alla fall, så man kan försöka kurera sig.

Drinkar

Blev rätt många drinkar och glas vin hemma hos mor och far igår, var inte hemma förrän kl 3 inatt så idag har man varit bra seg. Hade tänkt att jag inte skulle dricka på ett tag men verkar dyka upp inbjudan till fester hela tiden nu, så vi får väl se hur det blir med det. Om inte annat så tänkte jag försöka ha en helt vit månad i november, lär väl bli detox då någon gång också. Ska verkligen försöka ta tag i den där jävla träningen också eller åtminstone komma ut på promenader tills jag besämt mig för var jag ska börja träna, kan som vanligt inte bestämma mig.

Nu däremot ska jag lägga mig i soffan och glo på tv.

På jobbet

Sitter för tillfället på jobbet och äter lite, tyvärr inte det ovan som vi åt igår. Det var inga billiga musslor, men gott det var det.

Ikväll efter jobbet ska vi hem till mor och far och äta gulaschsoppa och dricka drinkar. Skönt att man är ledig både imorgon och på måndag. Ännu skönare är det att veta att man kommer vara ledig varannan helg sen när jag börjar skift, vilket blir 8 oktober.

Dag 8

Sista dagen hann vi med några timmar på stranden innan vi gick tillbaka till hotellet och åt hamburgare och risotto och drack sista drinken och ölen för resan. Innan vi var tvungna att ta bussen till flyget gick vi till ett litet gatustånd där jag fick med mig en ring hem. Väl på flygplatsen shoppade vi sprit innan det var en dryg väntan på att flyget skulle gå. Ville verkligen inte åka hem.

Dag 7

Nästsista dagen såg ungefär ut så här. Först låg vi på stranden några timmar innan vi gick en runda på stan och ännu en gång kollade in shoppingutbudet. Därefter gick vi till en jättemysig bar och beställde in korv, oliver och nachos. Efter ett tag tyckte vi dock att det blev för högljutt där då det var något event i byggnaden/utegården jämte så då gick vi till favoritstället vi besökt två gånger tidigare och beställde in en massa drinkar. Tänkte att jag skulle prova lite nya drinkar men gjorde misstaget att ta den äckligaste nånsin, ingen av oss kunde dricka upp den men de andra vi fick in sen, som den på bilden till exempel, var farligt goda.

Huvudvärk

Helvete vad dåligt jag mår idag. Har känt mig hängig hela veckan men idag har jag sån jävla huvudvärk. Ska ändå åka och försöka jobba, så får man väl se om man orkar stå ut i 5 timmar. Jobbar även imorgon så hoppas att det går över tills dess också, behöver alla pengar jag kan få denna månaden.

Nästsista dagen av Barcelonaresan kommer upp  senare idag eller imorgon. Orkar verkligen inte fixa med det just nu.

Dag 6

Dag 6 var det återigen dags för en massa vandring. Vi började med att ta tunnelbanan till snoppbyggnaden där en marknad skulle ligga i närheten. Tyvärr var marknaden inget att ha för oss turister, fanns inget av det jag var ute efter. En hel del fina möbler fanns det dock.
Efter marknaden var det Parc de la Ciutadella som stod på schemat, så vi började vandringen från marknaden till parken, som var riktigt fin. Önskar att man hade haft med sig en picknickkorg. I närheten av parken låg även Arc del triumf som vi gick förbi när vi skulle fortsatta gå tillbaka till hotellet. Vi tänkte först tagit tunnelbanan men jag är glad att vi valde att gå för vi fick se så mycket som vi förmodligen aldrig hade sett annars. Hittade t.ex en grym bokshop där en bok fick följa med hem, hade kunnat fått följt med fler om det hade fått plats i resväskorna.
Efter några timmars vandrande var vi lite hungriga så vi satte oss på ett mysigt litet ställe och beställde in en varsin pizza. Efter pizzan köpte jag det godaste på hela resan, en smoothie med ljus rom i. Fan så gott det var.
Sista biten hem från vandringen gjorde vi ett litet stopp i en djuraffär där vi hittade en massa hundvalpar instängda i en glasbur, ville ta med mig hem allihop.
På kvällen gick vi ner till hamnen och beställde in det här. Hummern och de små musslorna var jättegoda men det andra var tyvärr lite för överkokt så det blev ju lite utav en besvikelse. När man betalar så pass mycket som vi gjorde så förväntar man sig bättre mat.

Och det var väl allt för den dagen.

Dag 5

Femte dagen valde vi att ligga på stranden och bara ta det lugnt efter de fyra andra hektiska dagarna. Efter några timmar gav vi upp, så då gick vi och kollade in lite av Barcelonas shoppingutbud innan vi gick och käkade. Nachos och drinkar fick det bli. Provade lite olika drinkar och sen var jag full. Och det var typ allt från den dagen.

Första jobbdagen

Jobbade första dagen efter semestern igår, 17-22. Idag skulle jag egentligen börjat 11.45 men blev ändrat till 10 istället. Om det var segt att gå upp idag? Jo tack. Känner mig lite som en zombie. Att min rygg verkar ha gett upp gör ju inte saken bättre, måste verkligen gå och kolla den igen.

Skönt att man bara jobbar till kl 16 idag i alla fall så man kan få lite tid med sin karl. Och med soffan. Igår var det i stort sätt bara raka vägen till sängen när man kom hem.

Dag 4

Fjärde dagen var sista dagen med hela familjen. Men då alla ville olika saker åkte jag, Jonathan, mamma och pappa till Camp Nou för att gå på deras rundtur. Så sjukt mäktig arena, tycker det är så tråkigt att det inte spelades någon match när vi var där bara. Hade varit så grymt att gå på. Men jag är glad att jag fick se arenan i alla fall, lite besviken på att de höll på att lägga nytt gräs dock. När vi var högst upp på arenan stod mamma som är höjdrädd intryckt vid väggen och Jonathan vågade knappt titta på mig när jag ställde mig längst kanten och skulle ta kort, han blev också höjdrädd nämligen.
När vi var klara på arenan och skulle gå till tunnelbanan satt de här fåglarna på gräset bredvid oss. Vi hade hört och sett de flyga omkring vid hotellet förut men här fick man sig en lite bättre bild av hur de såg ut. Det är typ små papegojor som lever i Barcelona (finns säkerligen på fler ställen).
Innan vi var framme på hotellet igen tog vi oss en glass på vägen, var ju tvungna att prova mojito glassen. Smakade verkligen som en mojito också. Väl framme på hotellet var det bara att börja göra sig i ordning för sista måltiden innan alla de andra skulle åka hem. Och när de väl hade åkt gick jag och Jonathan och la oss, var helt slut efter allt vandrande.

Tillbaka till verkligheten

Är så glad att det var det här som väntade när man kom hem till Växjö i lördags, hade så roligt. Imorgon är det tyvärr dags att återgå till verkligheten efter lite mer än en veckas semester. Börjar dock inte jobba förrän kl 17 imorgon så jag har några timmars semester till vilket känns väldigt skönt. Något annat som känns skönt är att man åtminstone har lite saker att se fram emot kommande månad. 1 oktober är det tatueringsdags igen och i slutet av oktober drar troligtvis hela tjejgänget ner till Malmö om det går ihop med jobbschemat. Kanske blir en tur till Ullared också.

Dag 3

Dag 3, söndagen började vi med några timmar på stranden innan vi gick till hotellet och gjorde oss i ordning för kvällen. Vi började med en fördrink på hotellets uteservering, därefter gick vi Cathedral Gotic som tyvärr stängde precis när vi kom dit så vi fick oss bara en titt på utsidan men det dög det också. Alla detaljer på byggnaderna i Barcelona är helt sjuka, så fint! Efter Cathedral Gotic gick vi till restaurang 7 portes där bl.a. Antonio Banderas, Pelé och Micheal Douglas också har käkat när de varit i Barcelona. Ni ser ju bara på bilden
hur nöjda Kenny, Jens och Mamma var över det.

Efter att vi hade tryckt i oss paella på 7 portes gick vi till Font Màgica de Montjuïc, där vi fick se en så fin ljusshow. Showen och utsikten var magisk. Rekommenderas verkligen om ni är i Barcelona. Och det var allt jag hade att bjuda på från tredje dagen. Resterande dagar kommer allt efter som, tar sin lilla tid att gå igenom alla bilder.

Nu ska jag fixa i ordning mig lite och sen ta en liten promenix bort till Jonathans kusin för att hämta hans cykel som han tydligen glömde i lördags.

Seg

Jag tänkte försöka sätta mig ner imorgon och gå igenom alla bilder från Barcelona så ni kan få lite uppdatering om hur jävla gött vi har haft det.

Igår firade vi Matilda hemma hos henne i Jät innan vi drog till Deluxe. Idag är man bra seg, så nu blir det lugnt med alkoholen ett tag framöver. Tänkte försöka gå på detox en vecka också men det får nog bli efter att jag har tatuerat mig.

Dag 2

Barcelona är så fint! I lördags vandrade vi i två timmar upp till bergen där det såg ut som taget ur en saga. Vi visste inte att det gick bussar upp så vi gick nästan hela vägen upp, dessutom var det när det var som varmast så man var rätt slut efteråt. När vi var och käkade beställde pappa in en mini hamburgare som verkligen var mini, haha.

I söndags låg vi på stranden innan det blev käk och ljusshow. Bilder från det kommer i ett eget inlägg.

Men det roligaste av allt var nog att vi träffade på Emmas mamma och hennes kompisar utanför vårt hotell. Världen är allt bra liten ibland.